25 Şubat 2011 Cuma

ANNEM VE PAZEN

              Şimdilerde yeniden sahnelerde. Kim mi? Kim olacak canım pazen kumaşlar.
              Pazen kumaşlar bana hep annemi ve eteklerini hatırlatır. Ben henüz sekiz- dokuz yaşlarındayken giyerdi annem pazen eteklerini. Kışın ısıtırdı pazen annemi; anne yüreği de içimizi...Soba küfül küfül yanarken annemin dizinde-pazen etekli dizinde-sımsıcak ,derin bir uykuya dalardım.Annemin parmakları saçlarımda dolandıkça ben periler,prensesler diyarında bir yolculuğa çıkardım. Kabarık eteklerimle dolanırdım bulutlarda. Eteklerim pazen değil tüldendi. Pazen etekleri yalnızca anneler giymeliydi o zamanlar. Şimdilerde öyle mi? En çıtırının üstünde pazen etekler,gömlekler.Vitrinler cıvıl cıvıl pazenler...ama anneminkilerden farklılır biraz.kıyısına köşesine yerleştirilmiş deri detaylar,dantel süslemeler oldukça modern bir hava vermiş pazenlere.
                Hadi itiraf edin.İlk çıktıklarında siz de burun kıvırmıştınız.ıııııhhh...Giymem demiştim ben anne pazenini.Giyiyorum.Hem de seviyorum.
                Son bir aydır kendime elbise diktirmek istiyordum.Ama malesef Mardin'de ne istediğim ğibi kumaş ne de terzi bulabiliyorum.Yine de Mardin sokaklarında kumaş aramaya çıktım.


 
Mardinli bayanlar böyle renkli,cıvıl cıvıl,pırıl pırıl giyinmeyi seviyorlar.

                   
                  
                         Onu bulduğumda kenara itilmiş, terkedilmişti.Sevdim...Hayalimdeki elbiseye uygun değildi ama yeni  hayaller kurabilirim diyerek aldım.Üzerindeki bol çiçeklerden ötürü sade bir model istedim terziden.Lise dönemlerinde formalarımız vardı.Lacivert jileler...İşte onlar gibi sade ve zarif bir jile diktirdim pazen kumaşımdan.Yakası da hakim yaka tarzında.Çizme boyu oldu.Daha uzun bir elbise istiyordum ama bu kumaşla pek de hoşdurmayacaktı.
             
               
                      İşte pazen elbisem...


            
                    Deri ceketimle giyiyorum genelde.Oldukça hoş duruyor.Görenler beğeniyor genelde.Hatta terzide provadayken bir bayan pencereden görüp içeriye daldı.Aynı modelden elbise diktirmeye kararlıydı çıkarken.

                    Eşarpsa annemin çeyizinde saklayıp sonra da benim çeyizime koyduğu eşarp.İkisi de allı güllü ama şimdilik böyle kullanıyorum.Bakalım bir dahaki elbise serüvenim nasıl sonuçlanacak?

2 yorum:

seyyahmimoza dedi ki...

sevgi'm iyi günlerde güle güle giy inş.yine yapmışsın yapacağını çok güzel olmuş.yanında olsaydım ben de giyerdim:)biliyorum esirgemezsin eşyalarını sevgin gibi...
bu arada pazen modası almış başını gidiyor.bugün pazarda gördüm yeni çıkmış pazen gömlekler var.çok güzel ve şekerler ama fiyatları da çok şeker:Pşimdilik beklemedeyim:)

SEVGİ dedi ki...

ne de mek güzelim.ben de özledim birbirimizin dolabından çeşit çeşit giyinmeyi.geçenlerde ben de biriki gömlek denedim ama dediğin gibi fiyatlar dudak uçuklatıyor.memur olduğumuzu unutmayalım değil mi?