20 Mart 2011 Pazar

KOŞU BANDIM VE YAZA HAZIRLIK

                   10 ocak günü hayatım ve sağlığım adına bir karar aldım.Sekiz yıldır bağımlı yaşadığım sigarayı bıraktım.Yalnız bu olay söylendiği gibi basit değil.Hele ki sabah uyandığınızda yüzünüzü yıkamadan sigara içiyorsanız,bir mekana gittiğinizde sigarayı nerede içerim diye aranıyorsanız, her yemekten sonra ya da her kahvenin yanında mutlaka yakıyorsanız bir sigara siz de bir tiryakisiniz. Ben de bir tiryakiydim. Sağlığım için değil ama bozulan cildim, kalınlaşan sesim, kül tablası gibi kokan tenim, sararan dişlerim için bıraktım sigarayı.

                                   Bu fotoğrafta son sigaramı içiyordum.Yemin edip söndürdüm.

          Neyse asıl konu sigarayı bırakmam değil.bıraktıktan sonra oluşan yeme tutkum.Amanın bu nasıl bir tutkudur böyle…iki ay boyunca çılgınlar gibi yedim ve sekiz kilo almayı başardım.Zaten doğumdan sonra kilolu guubuna giren ben sigarayı bırakınca da şişko gurubuna giriverdim birden. Diyete başladığım her günün akşamı tıka basa yemiş vaziyette uyudum…off Allahım of…Nasıl bir kabus bu yaa…Dolaptaki giysiler de olmamaya başladı iyice…Kocaman gıdışım, patlayacakmış gibi duran göbüşüm …Kabus gibi bir kadına dönüştüm anlayacağınız.Sigarayı bırakanlara spor tavsiye ediyor doktorlarımız.Ama maalesef Mardin’de bayanlar için bir spor salonu da yok.Ben de koşu bandı almaya karar verdim.Kullananlar çok iyi kilo veriyorlarmış.Ama bir çok kişi de kaldırıp bir köşeye koymuş.Neyse geldi benim koşu bandım. sabah akşam koştum terledim…Bakalım yaza ince belli girebilecek miyim.Tiril tiril elbiseler, etekler harika.Ama yaz kıyafetleri hiç kilo kabul etmiyor.Açık renk zaten olduğu gibi kiloyu ortaya çıkarıyor.Kış mevsiminde koyu renkli kıyafetler kilolarımızı biraz olsun gizliyordu.Yani anlayacağınız son birkaç aydır kendimle büyük bir mücadele içindeyim.üç zararlı alışkanlığımdan kurtulmaya çalışıyorum:

1.Sigara
2.yemek  yemek
3.sinirli olmak                     

Bu arada geçenlerde edibenin sayfasınıda okudum kendisi çok fazlza kilo vererek büyük bir başatıya imza atmış.buradan tebrik ediyorum onu.İzindeyim Edibecim.

4 yorum:

∂єкσяαρѕυωαѕуση dedi ki...

Merhaba canım, sizinle aynı konu üzerine odaklanmışız. Benimde 15 yıllık tiryakiliğimin son buluşu bir ay önce oldu.. dr yardımı ile bant ve sakızlarla halloldu..

Bende ilk dönemler büyük bir yoksunluk ve mutsuzluk yaşadım. Yanında sinir tavan yapıyordu herşeye kızıyordum, yemek konusuna değinmiyorum bile:) bir ay içersinde 4 kilo aldım. Bilinçli bir şekilde!

Sigaranın verdiği mutluluğu aburcuburla doldurdum. Şimdi bütün dengesiz hareketlerim sıfırlanmaya başlıyor. Dr fazlasıyla yoksunluk huzursuzluk mutsuzluk ve asabiyet hissedersen sakinleştirici bir ilaç alabilirsin dedi bir kaç aldım şimdi çok iyiyim..

Kiloyu problem etmiyorm. Çünkü kilo vermenin yollarını çok iyi biliyorum.. olayı tam anlamıyla sağlıklı bir şekilde aştıktan sonra hepsi gidece eminim :) sizede başarılar dilerim.

Sevgilerimle

güzel şeyler dükkanı dedi ki...

zor bişey olsa gerek.ama başarı öyküleri az değil.başarlar diliyorummm.önce sigarayı halledin sonra kiloyu halledersiniz inşallah.hem harama yakın mekruhtur sigara içmek.bu açıdan da cok sevindim.

SEVGİ dedi ki...

İyi dilekleriniz için teşekkürler.Bu hayatta en zor şeylerden biri de nefsimizle olan mücadelemizmiş...Ama farkettim ki nefisle savaştıkça kalp daha bir güçleniyor...

neval dedi ki...

koşu bandını alıp kaldıranlardanım. umarım siz kullanırsınız.